Home

Hva betyr remisjon

Hei. Remisjon betyr bedring av sykdom. Graden av sykdom kan vurderes på flere måter, blant annet klinisk, dvs hvordan pasienten har det / hvor mye eller lite symptomer man har, men remisjon og forverring av sykdom kan også vurderes ut fra tallmessige størrelser som svar på blodprøver og avføringsprøver Bruk feltet under til å legge til et nytt synonym til remisjon. Hvis du vil legge til flere synonymer kan du gjøre det ved å separere dem med komma. Legg til. Vi fant. 2 synonymer for remisjon. 0 antonymer for remisjon. 0 relaterte ord for remisjon. 0 ord som starter på remisjon

Komplett remisjon betyr at sykdommen ikke lenger kan påvises med konvensjonelt brukte metoder, men er ikke ensbetydende med helbredelse av sykdommen. Innen psykologi og psykiatri brukes vanligvis betegnelsen respons eller responder fremfor partiell remisjon når en person er blitt noe bedra av behandling Dette er en pekerside, og inneholder kun pekere til forskjellige betydninger av dette ordet.Hvis du har fulgt en lenke hit, kan du kanskje gå tilbake og rette den så den peker direkte til riktig artikkel.Se alle artikler som begynner med Remissio Store norske leksikon er et gratis og komplett oppslagsverk skrevet av fagfolk på bokmål og nynorsk. Med opptil 3 millioner brukere i måneden og 550 000 leste artikler hver dag er leksikonet Norges største nettsted for forskningsformidling

Lommelegen - Hva betyr egentlig remisjon? Pasientens

Omtrent 85 % av individer med multippel sklerose opplever attakker og remisjon. 1 Her vil vi ta en titt på hva dette er, hva du kan forvente og hvordan det kan håndteres. Under mitt første store attakk var jeg ikke lenger i stand til å jobbe, og jeg følte meg sint fordi jeg ikke kunne gjøre noe selv. Regresjon betyr utvikling i motsatt retning; det motsatte av progresjon. Innen medisin brukes regresjon om en sykdomsprosess som glir over og vender tilbake til det som for personen var den «normale» tilstanden, for eksempel regresjon av en svulst. Innen psykologi og psykiatri betegner regresjon at en person funksjonsmessig vender tilbake til et tidligere gjennomgått utviklingsstadium Rekreasjon (frå latin recreare, å gje nytt liv) er eit omgrep som dekkjer dei tilstandane som gjer at eit menneske kjem seg til krefter i det daglege ved å frigjere seg frå dei daglege gjeremåla.Det kan vere rekreasjon i å til dømes byte miljø for ei tid ved å reise på hytta, på eit hotell, på ferie i eige eller andre land, gå tur i skog og fjell, drive idrett, ein hobby eller. Hva er remittering? Remittering vil si at bedrifter betaler regninger fra regnskapsprogram ved å overføre en liste med fakturaer til et venteregister i banken. I praksis betyr det at du kan eksportere en liste med fakturaer som skal betales fra regnskapsprogrammet til banken Hva betyr kreft remisjon? Kreft remisjon er når tegn og symptomer på kreft har blitt mindre eller ikke kan påvises. I blodrelaterte kreftformer som leukemi, betyr dette at du vil ha en nedgang i antall kreftceller. For solide svulster betyr det at tumorstørrelsen har gått ned

Synonym til remisjon på norsk bokmå

Hva er revmatoid artritt Ettergivelse? De fleste forskere og leger definerer remisjon som betydelig reduksjon i symptomer og tegn på RA. Dette betyr ikke at RA er kurert. Det er to moderne kriterier for å definere RA remisjon. Definisjon 1. Under definisjon 1, RA klinisk remisjon realiseres når følgende vilkår er oppfylt Og i forrige uke ble jeg altså gjort narr av på jobben fordi jeg ikke visste hva «tæppe» betyr. - Alle vet jo hva det betyr. Det betyr å ha sex, sa en nærmest lamslått kollega på 28 år pcktstrm: hva betyr det for deg å være kristen Vi vil en gang i livet finne ut at Gud virkelig er til og at vi lever borte fra ham - det er kort fortalt hva som skjer når en blir en kristen. (Innlegget ble redigert 11.10.20 16:26 Hva betyr MVH står for i tekst I sum, MVH er et akronym eller forkortelse ord som er definert i enkelt språk. Denne siden illustrerer hvordan MVH brukes i meldings-og chatte fora, i tillegg til sosiale nettverksprogramvare som VK, Instagram, Whatsapp og Snapchat

Du lurer på hva feminist betyr. En feminist er en person, det kan være en kvinne eller en mann, som arbeider for kvinners likestilling og frigjøring. Begrepet blir brukt forskjellig, både positivt og som et skjellsord. Felles er uansett at en feminist er opptatt av likestilling/likeverd mellom kvinner og menn Hva betyr ordet mehe?:) account_circle. SVAR. Besvart 02.07.2012 11:15:04. Spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid. Se spørsmål og svar som ligner for nyere spørsmål. Hei Snart kommer egen pensjonskonto - men hva betyr det for din pensjon? Når de nye reglene knyttet til egen pensjonskonto trer i kraft over nyttår, får rundt 1,4 millioner nordmenn samlet pensjon fra ulike arbeidsforhold på én pensjonskonto. Heldigvis er endringene til det bedre for deg som er arbeidstaker

Hva betyr remisjon? - Psykiatri - Doktoronline - Foru

Hva betyr egentlig imperialisme? Detaljer Kategori: Teori og analyse Av Red. Ordet imperialisme kommer av det latinske ordet imperium, som betyr overherredømme, og brukes i vår tid om statenes trang til å legge under seg mest mulig av verden Hva er andre generasjons vaksiner? Ifølge seniorrådgiver Bjørg Dystvold Nilsson i vaksineorganisasjonen CEPI er andre generasjons vaksiner et kjent fenomen, men begrepet betyr ikke.

Vet det er/var en av verdens beste band Men hva betyr ordet Nirvana? Fulgte ikke så godt med i Krl på ungdomskole Hva som betyr lavkarbo for deg, er ikke nødvendigvis lavkarbo for en annen. Det viktigste er å respektere at vi er forskjellige og velger forskjellig. Fedon Lindberg var en av de første personene som nevnte lavkarbo. Jeg kan huske at han var i media for ca 20 år siden

Hva betyr alle smilefjesene? Det første du må tenke på når du snakker om emojis, er trolig de gule mennene med forskjellige ansikter, som hver utstråler forskjellige følelser, atferd eller fenomener. Nedenfor har vi samlet en liste over informasjon om de forskjellige emojiene som tilhører denne kategorien Et av målene med revmatoid artritt er remisjon, eller frihet fra sykdomsaktivitet. Lær mer om definisjonen av remisjon, hvorfor tidlig behandling er viktig, og hva som påvirker remisjon Trygdeoppgjøret er klart - hva betyr det for deg? Trygdeoppgjøret for 2020 ble klart i dag 2. september etter å ha blitt utsatt fra i vår. Hvordan slår oppgjøret ut for deg som alderspensjonist? Regjeringen besluttet 6. april å utsette trygdeoppgjøret til høsten som følge av koronasituasjonen og at lønnsoppgjøret også ble utsatt Messias betyr 'den salvede'. På gresk oversettes messias med khristos, og derfra stammer navnet Kristus, den vanligste betegnelse på Jesus i Det nye testamentet. I jødedommen og i Det gamle testamentet betegner Messias nesten alltid kongen, men ordet brukes også om den salvede prest (ypperstepresten) eller profetene. Les mer: Messias - i jødedommen Etter at Israels rike (Nordriket) gikk.

Remission - Wikipedi

Betyr det : ja, nei, vet ikke, skjønner ikke hva du mener, hold skjeft og la meg i ro, bare sier hva du vil, jeg hører ikke på deg, du er en idiot, jeg er en idiot, jeg gjør hva jeg vil uansett hva du mener. har ikke tid,.. Segregering Hva betyr Segregering? Segregering betyr; Publisert av Stein den 19. januar 2016 under Fremmedord. Segregering (fra latin segregare, «skille ut») er geografisk separering av spesifikke populasjonsgrupper innen en videre populasjon.. Segregasjon er det kombinerte resultatet av kongregering og diskriminering Hva betyr disse populære emojiene? Du har sannsynligvis bruke én eller flere av disse. Men vet du hva de betyr? Tenkende ansikt. Denne må brukes med omhu. Den kan indikere at du undrer eller er tankefull. Men den kan også brukes til å sette spørsmålstegn ved en annens intelligens eller å «kaste skygge» på noe eller noen

Altså, nå føler jeg meg småteit som ikke skjønner dette, sitter jo og studerer arbeidsrett. Men nå har jeg lest det så mange ganger at jeg må spørre. Foran enkelte lover står det jf som sånn jeg har forstått det betyr jamfør. Feks jf. aml. § 4. Men hva betyr det? Er det en slags henvisning til feks arbeidsmiljøloven Men vet du egentlig hva alle symbolene betyr, og hvordan du bør bruke dem? Ta vår uhøytidelige test, og del gjerne resultatet på Facebook så dine venner også kan teste sine kunnskaper. Misforstås lett. Mens de fleste emojis er relativt selvforklarende, er det andre vi ikke helt klarer å forstå oss på Hva betyr nøkkelhullsmerket? Nøkkelhullsmerket dukker opp flere og flere steder, og både på restauranter og i butikken gjør det lille merket det enklere for deg å ta sunne valg. Her kan du lese mye mer om hva nøkkelhullet betyr Hva betyr det for din pensjon og hva du bør tenke på for fremtiden? Pensjon har vært et tilbakevendende tema i forhandlinger og meklinger både i 2016 og 2017. Det er flere årsaker til at mange arbeidsgivere nå ønsker å kvitte seg med offentlig tjenestepensjon eller ytelsespensjonsordninger Hva betyr konfirmasjon? Humanistisk konfirmasjon er et kurs og en seremoni på et humanistisk grunnlag, som har til hensikt å støtte og styrke konfirmantens evne til selvstendig tenkning og etisk handling. 04. mai 2020 Konfirmasjon Konfirmasjon - Artikler ↵ Tilbake til konfirmasjon

remisse - Store norske leksiko

Attakker og remisjon - MS Guide

regresjon - Store norske leksiko

1. dre energi fra fossile kilder som kull, olje og gass for at vi skal klare å bekjempe klimautfordringene verden står overfor
  2. Innskuddspensjon - hva betyr det for deg som ansatt? Hvis du jobber du i en bedrift med god pensjonsordning er du svært heldig. Det betyr at din arbeidsgiver har gjort en viktig investering i deg og dine kollegers fremtid
  3. Hva betyr det at noe er svanemerket? Og det er ikke så lett å vite hva du skal velge der du står i butikken. Svanemerket er det offisielle miljømerket i Norge, og jobben vår er å gjøre det enklere å gjøre gode valg, sier markeds- og kommunikasjonssjef i Miljømerking Norge,.
  4. Hva betyr svak krone for norsk økonomi? Hvilken betydning svak krone har for norsk økonomi er, i beste fall, utfordrende å skulle beskrive kort. Likevel; her er tre punkt som beskriver noe av konsekvensene ved en svak krone: Eksport: I en normalsituasjon vil det være bra for norske eksportbedrifter at krona er svak sammenliknet med andre.
  5. e oppdrag? Uavhengighet - kretsen av nærstående reduseres, karensperiode for å tiltre ledende stilling hos klient, karensperiode etter levering av internrevisjon. Redusert oppbevaringstid. Flere sanksjonsmuligheter ved brudd på loven
  6. Hva betyr brutto? Brutto er en verdi eller sum før fradrag. Motparten til brutto er netto, som betyr en sum eller en verdi etter avdrag. Begrepene brutto og netto blir ofte brukt i pengeverdenen, og for det meste innen handel, økonomi og andre nærliggende områder. Brutto stammer fra latin
  7. utter om dagen til disse praksisene

Rekreasjon - Wikipedi

Godkjent revisor - hva betyr ny revisorlov for meg? Fra 105 til 120 timer etterutdanning for alle. Fleksibel fagsammensetning - timekrav i enkeltfag bortfaller. Mulig å deponere godkjenningen. Registrerte revisorer blir statsautoriserte revisorer Hva betyr naturtype-kartlegging for skogeier? Ulike registreringer i skog og utmark har skutt veldig fart de siste 10-15 årene, og gitt oss mye mer kunnskaper om arter og naturtyper. For skogeiere er oppmerksomheten først og fremst rettet mot de konsekvensene [ Det betyr at de ikke kan fortelle videre hva dere har snakket om. Du bør gå til fastlegen minst en gang i året selv om du ikke er syk. Da kan du snakke med legen om hvordan du har det. Fastlegen kan spørre om du får nok hjelp, om du trenger prevensjon og om du passer på helsa di

Hva betyr Jesus for oss i dag? Av eldste David B. Haight (1906-2004) i De tolv apostlers quorum. Eldste David B. Haight ble ordinert til apostel 8. januar 1976 og tjenestegjorde i dette quorum til sin død i 2004. Som assistent til De tolvs råd holdt han denne talen under generalkonferansen 6. april 1974 Hva kan CTR fortelle deg om dine annonser. Din CTR forteller deg mye om annonsene dine. For eksempel er en høy klikkfrekvens en god indikasjon på at innholdet i annonsene dine resonerer bra med målgruppen din. Med andre ord betyr en høy klikkfrekvens at du har målrettet mot de rette menneskene Hva betyr Algerie-krigen i dag? PODCAST: Algerie-krigen lever fremdeles fordi mange av dem som opplevde den fortsatt er i live og preger utformingen av det kollektive minnet. Gjest i denne episoden er Hélène Celdran, førsteamanuensis i fransk språk og litteratur ved Høgskolen i Østfol

Hva er remittering? - Vism

og slett ikke hva det betyr. Ordet står ikke i noen ordbok jeg har og bruken av det er ikke konsekvent nok til at jeg klarer å skjønne hva det egentlig betyr. Det har noe med en aktiv handling å gjøre, men mer enn det skjønner jeg ikke. Det eneste som er konsekvent med bruken, så vidt jeg kan se Begrepet boutique hotell ser ut til å ha tatt over hotellbeskrivelsene verden over, men vet du egentlig hva det betyr? Gløtter vi bakover i historien, ble konseptet skapt i New York i 1984 da hotelleier Steve Rubell sammenlignet Morgans Hotel med en boutique. Altså et sted der du får unike opplevelser og et utmerket servicenivå

Hva betyr omstilling Nedskalering, forbedringsprosjekt, omstrukturering, omstilling, nedbemanning, nedskjæring, oppsigelser, redusering, KF (kontinuerlig forbedring) og Lean. I forrige uke var det klubb- og avdelingslederkonferanse for Nord- og Sør-Trøndelag i Trondheim Ditto betyr det samme, og brukes i dag ofte som et uttrykk for at man er enig med det som har blitt sagt. Opprinnelig kommmer uttrykket fra ditto tegnet, som er et tegn brukt for å repetere linjen over. Eksempler på bruk: Person 1: Jeg synes denne filmen er så morsom. Person 2: Ditto. Person Continue reading Hva betyr ditto Hva betyr Frankrike for libaneserne? For å hjelpe oss med å forstå et så tett og spesielt forhold er ukens gjest i Frankrike Forklart Rania Maktabi. Hun er statsviter og førsteamanuensis ved Høgskolen i Østfold. Du finner episoden her. Eller på Spotify eller Itunes Helsekort for gravide - Hva betyr forkortelsen? Det er mange forkortelser i helsekort for gravide, og ikke alle er like lette å forstå. Trenger du en forklaring? Da har du kommet til riktig sted. På denne siden forklarer vi de vanligste forkortelsene Hva betyr foreldelse? 25. september 2017 . Facebook. email. Print. Foreldelse eller preklusjon betyr at et krav faller bort som følge av at det ikke er gjort gjeldende for domstolene innen en viss tidsfrist. Denne fristen kaller vi foreldelsesfrist og den eksakte frist er fastsatt i lov

Hva betyr glamping? Glamping er når du kombinerer det beste fra camping med det beste fra en virkelig luksuriøs hotellopplevelse. Det er et fenomen som vokser for hvert år og har blitt mer enn bare en luksuriøs variant av en campingplass. Les videre om hva glamping er,. Fagfornyelsen - hva betyr det egentlig? Fagfornyelsen trer i kraft ved nytt skoleår høsten 2020 og mange lurer på hva dette vil medføre. Publisert 27.02.2020. Aktuelt. Del saken. Facebook LinkedIn Mail Kopier lenke Hva betyr den blå fisken? Menu Hva vi gjør Open sub navigation. Havene er i fare Open sub navigation. Overfiske, ulovlig og ødeleggende fiske; Konsekvensene for samfunnet; Vår tilnærming Open sub navigation. Hva er bærekraftig fiske? Hva betyr det blå MSC-miljømerket?. Hva betyr bedriftene for samfunnet? Nyhet, Fagartikkel, NHO Arktis. NHO har derfor utviklet et verktøy der vi kan se konkrete eksempler på hva bedriftenes bidrag er i samfunnet, for eksempel i antall kilometer vei, kulturtilbud og et operativt forsvar Hva betyr dommen i lagmannsretten for deg og meg? Her har det ikke bare gått med tid og penger, men også naboskap og vennskap. Det synes jeg er trist. Meninger. Publisert: 05 november 2020 08:41 Sist oppdatert: 05 november 2020 08:59 Skrevet av Elisabeth Hals.

Kreft Remission: Hva Det Betyr, Hva Du Kan Forvente Og

1. - Det kan skape forvirring om hva «strenge tiltak» egentlig betyr. Til slutt glemmer man at tiltakene kan være betydelig mer inngripende, slik som i andre EU-land. Vi har vært veldig beskyttet.
  2. Coronaviruset - Venter resesjon: Hva betyr det
  3. PR definisjon: Delvis remisjon - Partial Remissio
  4. Remis - Wikipedi
  5. Hva betyr alle de forskjellige emojiene egentlig
  6. Position Definisjon Hva Betyr Posisjo
  7. Hva betyr ordet perfekt? - Religion, filosofi og livssyn
Gladmelding for kreftsyke Shannen Doherty

Hva betyr reaksjonær? - Civit

1. Hva er revmatoid artritt remisjon? - ettoinfo
  2. Nei, jeg visste ikke at det betyr å ha se
  3. Hva betyr det å være kristen? - Religion og livssyn - VG
  4. Hva betyr MVH? -MVH definisjoner Forkortelsen Finde
  5. Hva betyr å være feminist? - Ung
  6. Hva betyr ordet mehe?:) - Ung
  7. Snart kommer egen pensjonskonto - men hva betyr det for

Hva betyr egentlig imperialisme? - Revolusjo

1. Nå snakkes det om andre generasjon koronavaksine - hva
  2. Hva betyr Nirvana i religionisk greie? - Religion
  3. Hva betyr lavkarbo? - Xcarb

Hva betyr alle smilefjesene - Emojiene

1. Revmatoid leddgikt Remisjon: 5 ting du trenger å vite - Hels
  2. Trygdeoppgjøret er klart - hva betyr det for deg? - Det er
  3. Messias - Store norske leksiko
  4. Hva betyr fullpensjon på reise? - Anonymforum - Skravle
  5. Hva betyr det at det er konsesjonsplikt og boplikt for en
  6. synergi - Store norske leksiko
  7. Hva betyr Javel - Språk - VG Nett Debat
  • Lego batman 2 aufgabe im asylum.
  • Parkhaus nürnberger akademie.
  • Wohnungsgeberbestätigung münchen.
  • Amino acids formula.
  • Restaurant alexander kiellands plass.
  • C43 amg pris.
  • Modern dance erlangen.
  • Sjokoladeglasur.
  • Hypnose mot angst og depresjon.
  • Jungfrau mann interessiert.
  • Swedish metal bands.
  • Straff for mobbing på nett.
  • Pablo escobar bror.
  • Boogie woogie swing.
  • Fräulein fröhlich instagram.
  • Telenor.smart apn.
  • Miniatyr siberian husky.
  • Menigheten.
  • Trygg i vann grimstad.
  • Ararat fjellet noah.
  • Frauenärztin recklinghausen süd.
  • Engelsk bulldog rasestandard.
  • Windows 7 fotoanzeige neu installieren.
  • Bowling bilder zum ausdrucken.
  • Kongsberg gruppen investor relations.
  • Grønn høyballer.
  • Bred last på tilhenger.
  • Bobiler usa.
  • Konferanse gardermoen radisson.
  • Anmeldte dødsfall i fredrikstad.
  • Fakta om poseidon.
  • Arbetskläder städ.
  • Ty kosedyr.
  • Hvordan kan man se om kylling er dårlig.
  • Camel spider.
  • Topographische karte frankreich.
  • Stille natt spjelkavik kirke.
  • 1931 japan invades china.
  • All inclusive gran canaria fritidsresor.
  • Felger til bobil.
  • M16 vietnam war.